• Str. Tepes Voda nr. 89, intrarea Borangicului, sector 2, Bucuresti
  • 037 151 50 50
  • office@oralix.ro
  • 5 trucuri pentru a-ți proteja dinții pe parcursul zilei

    5 trucuri pentru a-ți proteja dinții pe parcursul zilei

    Ca să ai o dantură sănătoasă trebuie să mergi la medicul stomatolog cu regularitate, să periezi dinții de preferat după fiecare masă şi să folosești ața dentară zilnic pentru a preveni depunerea resturilor alimentare în locurile greu accesibile. Pe lângă aceste reguli de bază, trebuie să acorzi atenție alimentelor pe care le consumi, deoarece unele îţi pot afecta dantura.

    Dacă stai să te gândești la cât de mult timp sunt expuși dinții tăi la mâncare și lichide pe parcursul unei zile, este clar că dieta joacă un rol important în păstrarea dinților sănătoși. Anumite alimente accelerează degradarea smalțului de la suprafața dinților, pe când alte alimente ajută la remineralizarea și protejarea dinților.

    Iată 5 trucuri care te ajută să-ți protejezi dinții!

    1. Evită pe cât posibil, mai ales dacă nu ai condiții pentru a respecta regulile de igiena orală minimă, alimentele care îți pot afecta dinții și sănătatea orală. În general, tot ce conține zahăr nu este bun pentru dinții tăi. De fiecare dată când mănânci dulciuri, zahărul se transformă în aliment pentru bacteriile care trăiesc în gura ta. Acestea îl vor transforma mai departe, în acid, care va afecta smalțul dinților tăi și va favoriza apariția cariilor.

    – Fructele uscate – se lipesc pe dinți, rămân între dinți şi atacă smalțul, dacă nu te speli pe dinți imediat după ce le-ai consumat. Zahărul favorizează formarea bacteriilor rele, care erodează smalţul şi predispun la apariţia cariilor. Mai bine consumă fructele în stare proaspătă, chiar dacă sunt și ele dulci, pentru a-ţi proteja dinții de carii.

    – Băuturile carbogazoase – sunt dăunătoare pentru dantură, în special atunci când sunt consumate cu înghițituri mici pe tot parcursul zilei. Atunci dinții tăi vor fi expuși constant acidului, „Sip All Day, Get Decay”, astfel că ar fi mai bine să consumi toată doza deodată sau în timpul mesei, dacă nu le poți evita.

    – Citricele – în general fructele acide, au un efect periculos asupra danturii atunci când sunt consumate singure, pot favoriza eroziunea dentară şi chiar căderea dinților.

    – Alimentele bogate în amidon – chipsurile şi pâinea albă pot fi foarte dăunătoare pentru dantura ta, deoarece rămân între dinți şi favorizează dezvoltarea bacteriilor rele. Acestea erodează smalţul dinților şi riscul de a face carii este unul foarte ridicat.

    – Cafeaua – în afara faptului că pătează dantura, prin consumul de cafea dinții devin lipicioși, iar alimentele consumate în timpul zilei, aderă mai bine pe suprafaţa lor şi în spaţiile greu accesibile.

    2. Îmbogățește-ți alimentația cu alimente cu efect invers, care curăță dinții în mod natural. Dacă nu ai periuța de dinţi la îndemână și în funcție de problemele dentare și de sănătatea gingiilor, poţi să optezi pentru astfel de alimente.

    – Fructele și legumele – conțin multă apă care ajută la diluarea efectului zahărului și a alimentelor bogate în amidon. Ca urmare a faptului că ele trebuie mestecate mai mult decât alte alimente, cantitatea de salivă produsă va crește și deci capacitatea ei de a neutraliza bacteriile, care duc la apariția cariilor. Mestecarea acestor alimente, abrazive în mod natural, va asigura masarea gingiilor și totodată curățarea dinților. Bogate în vitamina C, fructele precum merele, ajută la protejarea gingiilor și la prevenirea afecțiunilor parodontale, iar lămâia este benefică în menținerea albului dinților. Și cel mai important, la sfârșitul mesei, consumă un fruct!

    – Ceaiul verde – în general infuziile din plante, contribuie menținerea sănătății dentare. Ceaiul verde conține polifenol, un antioxidant ce reduce acumularea de reziduuri, previne cariile și bolile gingivale. Practic, distruge bacteriile din cavitatea orală, responsabile de transformarea zahărului în placă bacteriană. Mai mult, această substanță ajută la eliminarea bacteriilor care cauzează halitoza (respirația urat mirositoare).

    – Laptele și alte produse lactate – sunt surse primare de calciu, esențiale pentru sănătatea dinților. Calciul este ingredientul cheie ce întărește smalțul dinților și oasele. Produsele lactate – în special brânza – conțin cazeina, un tip de proteină, care împreună cu calciul joacă un rol important în stabilizarea și repararea smalțului dinților. Iaurtul, ca urmare a bacteriile conținute de acesta și care au ajutat iaurtul să fermenteze, ajută la balansarea florei bacteriale din gură și este benefic pentru afecțiunile dinților și gingiilor.

    3. În afara acestor alimente benefice nu trebuie să uitați să beți multă apă. Consumul de apă reprezintă cea mai buna metodă de a stimula producerea de salivă, principalul factor de protecție al dinților, față de bacteriile care cauzează placa și duc la apariția cariilor. Ea conține fluor, un mineral care protejează smalțul dinților. Totodată, clătirea gurii cu apă ajută la eliminarea zahărului și a resturilor de mâncare dintre sau de pe dinți. Așa că dacă nu ai cum să folosești periuța de dinți, după ce ai mâncat, ca să elimini acidul rezultat, este bine să-ți clătești gura temeinic cu apă.

    4. Mănâncă brânză – În sfârșit o scuză pentru a mânca brânză! Este bogată în calciu și echilibrează pH-ul în gură, care protejează smalțul de efectele dăunătoare ale produselor alimentare acide și băuturi. În afara calciului și fosforului conținute de brânza, mai există un motiv pentru care este considerată bună pentru dinți, consumul de brânză stimulează saliva care ajută la curățarea particulelor de mâncare. Dacă veți consuma brânza chiar înainte de masă, veți neutraliza acizii responsabili cu apariția plăcii.

    5. Folosirea gumei de mestecat – Credeți sau nu, mestecarea unei gume fără zahăr, poate ajuta prin creșterea fluxului de salivă în gură și în consecință la diminuarea plăcii și respectiv la prevenirea cariilor. Așa că nu este o alegere proastă, dacă nu ai o periuță de dinți la îndemână.

    Ideal este să ții la birou o trusă de îngrijire, cu o periuţă, o pastă de dinți şi aţă dentară şi să le folosești la nevoie.

    FOTO: Apa de gură Perio Aid Spray Dentaid 0.12%

    FOTO: Apa de gură Perio Aid Spray Dentaid 0.12%

    O soluție la îndemână este folosirea unui spray bucal Apa de gură Perio Aid Spray Dentaid 0.12% – cel mai indicat antiseptic oral pentru îngrijirea și tratarea bolilor parodontale și perimplantice. Formula sa combină două antiseptice (clorhexidina și clorura de cetilpridiniu) care asigură maxim de eficiență și control asupra plăcii bacteriene.

    Compoziție:

    – Digluconat de clorhexidină 0.12% – antiseptic oral cu spectru larg, durabil, eficient contra bacteriilor patogenice

    – Clorura de cetilpridiniu 0.05% – antiseptic cu acțiune sporită împotriva plăcii bacteriene, care îmbunatățește acțiunea clorhexidinei

    Avantaje: facilitează accesul în zonele cele mai îndepărtate ale gurii.

    Instrucțiuni de folosire:

    – Spray-ați de 2-3 ori îndreptând duza spre zona afectată, de 2-3 pe zi

    – Nu inghițiți

    – Nu clătiți cu apă și nu consumați mâncare imediat după utilizare

    Adauga comentariu →

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

optsprezece + 16 =

Photostream